Search:
(Files for researchmap) [PDF manual] [Auto-propagate to researchmap]

Research Activity

Field of Study

Educational Technology

Subject of Study

プロジェクト学習における授業デザイン (経験学習におけるリフレクションのデザイン, カリキュラム運営におけるアセスメント手法の検討, ICTを活用した授業デザイン)

Book / Paper

Academic Paper (Judged Full Paper):

1. Hayato Ueda :
The Influence that Learning Activities in Project Based Learning gives for Learner's Reflection,
Japan Journal of Educational Technology, Vol.40, No.Suppl, 133-136, 2017.

Academic Paper (Unrefereed Paper):

1. Hayato Ueda :
Analysis of Ehime University Student Campus Volunteer from the Perspectives of Service Learning : Present conditions and the problem of the Ehime University Student Campus Volunteer,
大学教育実践ジャーナル = Journal of faculty and staff development in higher education, No.9, 59-64, 2011.
(CiNii: 40019199661)

Proceeding of Domestic Conference:

1. Hidekazu Nakai, Yoshinori Doi, Kohei Ichii, Sohta Hirose, Shoma Mukai, Ayumi Shimmen, Yuka Kameoka, Hirofumi Endou, Hayato Ueda and Hiroshi Yoshida :
徳島大学における学習支援に関するニーズ分析,
平成30年度大学教育カンファレンスin徳島発表抄録集, 18-19, Dec. 2018.
2. Shoma Mukai, Seiya Fujiwara, Ayumi Shimmen, Yuka Kameoka, Hirofumi Endou, Hayato Ueda and Hiroshi Yoshida :
学生が企画する「レポートの書き方講座」の効果検証,
平成30年度大学教育カンファレンスin徳島発表抄録集, 20-21, Dec. 2018.
3. Hayato Ueda and Nanami Shiokawa :
新入生を対象にした大学に対する価値観に関する調査:徳島大学SIH道場の改善に向けて,
SPODフォーラム2018, Aug. 2018.
4. Hayato Ueda and Nanami Shiokawa :
徳島大学におけるSIH道場の取組:学生の声を教育プログラムの改善に繋げるデザイン,
未来の学びフェス, Aug. 2018.
5. Hayato Ueda, Hiroshi Yoshida and Takuji Kawano :
『教育の内部質保証に関するガイドライン』に基づく 全学初年次教育プログラムの評価体制の検討,
第24回大学教育研究フォーラム発表論文集, 184, Mar. 2018.
6. Hayato Ueda, Hiroshi Yoshida and Takuji Kawano :
SIH道場におけるラーニングスキル取得傾向について,
平成29年度大学教育カンファレンスin徳島発表抄録集, 32-33, Jan. 2018.
7. 向井 将馬, 新免 歩, 広瀬 壮太, 本田 剛士, 下村 宗央, 畑中 唯菜, 片山 裕之, Yuka Kameoka, Kaoru Kondo, Hayato Ueda and Hiroshi Yoshida :
学生が企画する「レポートの書き方講座」の意義,
平成29年度大学教育カンファレンスin徳島発表抄録集, 24-25, Jan. 2018.
8. Hayato Ueda and Hiroshi Yoshida :
初年次教育科目の推進に伴う教員のティーチングに関する意識調査,
大学教育学会2017年度課題研究集会要旨集, 61, Dec. 2017.

Products:

1. Takuji Kawano, Hiroshi Yoshida, Kazuhide Kanenishi, keiji Ido, Takahito Saito, Hayato Ueda and Nanami Shiokawa :
徳島大学SIH道場∼アクティブ・ラーニング入門∼,
Apr. 2019.
2. Takuji Kawano, Masanori Miyata, Hiroshi Yoshida, Kazuhide Kanenishi, keiji Ido, Takahito Saito, Masayoshi Shinhara and Hayato Ueda :
徳島大学SIH道場∼アクティブ・ラーニング入門∼(平成30年度),
Feb. 2018.

Et cetera, Workshop:

1. Takuji Kawano, Hiroshi Yoshida and Hayato Ueda :
2018 Annual Report on Faculty Development Programs at Tokushima University,
Journal of University Education Research, No.16, 27-45, Mar. 2019.
(Tokushima University Institutional Repository: 113257,   CiNii: 120006606154)
2. Masashi Akaike, Takuji Kawano, Masanori Miyata, Hiroshi Yoshida, Masayoshi Shinhara, Hayato Ueda and Maiko Kamioka :
2017 Annual Report on Faculty Development Programs at Tokushima University,
Journal of University Education Research, No.15, 77-99, Mar. 2018.
(Tokushima University Institutional Repository: 110954,   CiNii: 120006455419)
3. Hayato Ueda, Junko NEMOTO, Katsuaki SUZUKI and Yoshiko GODA :
Development and Evaluate of Design Support Tool for Project Based Learning in Higher Education,
日本教育工学会研究報告集, Vol.2013, No.3, 7-14, Jul. 2013.
(CiNii: 10031187675)
4. 根本 淳子, Hayato Ueda and 上田 公代 :
ICT design to support group work: a case study of group presentation evaluation with e-learning,
JSiSE research report, Vol.26, No.1, 41-44, May 2011.
(CiNii: 40018913180)

Grants-in-Aid for Scientific Research (KAKEN Grants Database @ NII.ac.jp)